Utjecaj digitalne tranzicije na naukovanje
3. simpozij koji su zajednički organizirali Europski centar za razvoj strukovnog osposobljavanja (CEDEFOP) i Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) u lipnju ove godine bavio se temom istraživanja povezanosti naukovanja i digitalne tranzicije, te utjecaja digitalne tranzicije na donositelje odluka o politici strukovnog obrazovanja. Simpozij je organiziran u sklopu Europske godine vještina, a okupio je velik broj znanstvenika, socijalnih partnera i osoba iz prakse. Stručnjaci su prezentirali rezultate istraživanja i studije slučajeva dobre prakse vezane uz izazove i mogućnosti koje digitalizacija donosi naukovanju.
S jedne strane, digitalizacija nameće potrebu za razvojem digitalnih vještina u zanimanjima za koje se obrazuje putem modela naukovanja, a isto tako traži razvoj novih zanimanja vezanih uz digitalizaciju – uvođenje programa naukovanja za zanimanja u novim digitalnim sektorima. S druge strane, digitalni alati, kao što su simulatori, virtualna realnost i kombinacija online učenja i tradicionalnog učenja u učinioci i gospodarstvu, mogu sam proces učenja učiniti relevantnijim i učinkovitijim. Također, mogu učiniti samo naukovanje atraktivnijim za učenike. Ove promjene za sobom donijet će i veliku potrebu za obrazovanjem i usavršavanjem nastavnika i mentora u gospodarstvu u području digitalnih vještina. No, odgovor na pitanje hoće li digitalna tranzicija imati pozitivan utjecaj na važnost naukovanja, dobit ćemo tek u budućnosti, zaključak je simpozija.
Više informacija o održanom simpoziju pročitajte ovdje.
Nakon simpozija održan je i sastanak CEDEFOP-ove zajednice stručnjaka za naukovanje. Cilj zajednice je jačanje i širenje znanja o naukovanju u Europi.
Izvor: https://www.cedefop.europa.eu/en/news/digitalisation-reshapes-apprenticeships