Izvrstan odaziv strukovnih nastavnika za sudjelovanje u projektu „Nastavnici u poduzeću – praksa za nastavnike“
Više od 60 strukovnih nastavnika sudjelovalo je na praksi kod hrvatskih obrtnika i poduzetnika.
U organizaciji Advantage Austria – Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu i Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te uz podršku projektnih partnera Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, Švicarskog veleposlanstva i Zaklade Znanje na djelu upravo je završio prvi ciklus praksi za strukovne nastavnike u obrtima i poduzećima u sklopu projekta „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“.
U prvom tjednu travnja preko 60 strukovnih nastavnika iz Rijeke, Zagreba, Zadra, Varaždina, Čakovca, Slatine, Orahovice, Virovitice, Ludbrega zamijenilo je mjesta sa svojim učenicima te u poduzećima odradilo praksu u trajanju od tri do pet dana. Nastavnici su uskočili u poslove kuhara, konobara, CNC operatera, prodavača, mesara, pekara, cvjećara, stolara, itd.
Sonja Holocher-Ertl, direktorica Advantage Austria izjavila je: „Izuzetno smo zadovoljni odazivom nastavnika i poduzeća, a posebno energijom i entuzijazmom kojim su ušli u projekt. U svakom poduzeću mentori se trude što više svog znanja i iskustva podijeliti s nastavnicima, a što je još bolje, nastavnici iskorištavaju svaku minutu svoje prakse za proučavanje organizacije i tehnologije u poduzećima, postavljaju pitanja, istražuju poduzeće. Sigurna sam da završetkom ovog ciklusa projekta ne završava suradnja škola i poslodavaca.“
I nastavnici i poslodavci složili su se da se neke vještine i kompetencije ne mogu naučiti kroz školski praktikum ili vježbeničku tvrtku te je potrebno što je moguće više prakse za strukovna zanimanja, kako za trogodišnja tako i za četverogodišnja.
Predstavnici poslodavaca posebno su istaknuli da angažiranje oko primanja učenika na praksu ili naukovanje iziskuje posebne organizacijske, kadrovske i financijske napore, ali kvalitetni poslodavci na to gledaju kao na investiciju u budućnost, a ne kao trošak.
Sonja Holocher-Ertl je na kraju zaključila: „Glavni cilj našeg projekta je postignut, a to je otvaranje dijaloga i razvoj suradnje između strukovnih nastavnika i poduzetnika. Svima njima cilj je obrazovanje/podučavanje učenika koji će nakon završetka svog školovanja biti sposoban lako uskočiti u novu ulogu na tržištu rada.“
Izvor: www.hok.hr